Aula Taronja

L'aula Taronja és l'aula de la Conxita i d'un total de 8 alumnes, set nois i una noia. Tots ells d'entre 12 i 17 anys que es diuen : Alberto, Dani, Eric, Juan, José, Joel, Jordi, Lorena i Marc.





DIMECRES 4 DE MAIG

DIMECRES 27 D'ABRIL 
Avui hem fet pràctiques les aules verda i taronja i nosaltres als dos laboratoris del nostre institut, hem comprovat l'acció dels detergents en els greixos
Aquesta activitat ha estat molt motivadora ja que a part de treballar la dispersió els nostres companys han vist com els colorants dibuixaven sobre la llet i el iogurt dibuixos abstractes plens de colors cada cop que els hi acostavem el sabó de rentar.
























 
DIMECRES 16 DE MARÇ. Mirem per la lupa!!
  
La sessió d'avui ha estat prou entretinguda, hem classificat els insectes, aràcnids que tenim al laboratori i els hem agrupat segons si tenien 6 o 8 potes i dels que tenien 6 potes els hem tornat a agrupar segons si tenien potes i ales o si tenien potes però no tenien ales.
Un cop hem agrupat i desagrupat atenent a les característiques comunes i les característiques diferents, hem observat amb la lupa binocular de forma més detallada les potes de l'aranya vagabunda... molt peluda, les pinces de l'escorpí i molts altres aspectes que a ull nu queden sovint camuflats.
En la realització de l'activitat proposada també hem pogut compartir moments i continuar coneixent-los i que ens coneguin.






















   

DIMECRES 9 DE MARÇ. Investiguem els arbres de l'Eugeni!!
La sessió ha estat conjunta amb els companys de les aules Verda i Taronja, hem fet recerca i recollida de fulles i fruits dels arbres del nostre institut, la sortida d'investigació ha estat curta ja que no hem pogut acabar de fer tot el que teníem plantejat, cosa que donarà per continuar-la en un altre moment.

Tot i això, hem pogut treballar a l'aire lliure, compartir coneixements i recollir mostres de la riquesa vegetal del nostre institut i també els hem pogut ensenyar alguns racons d'aquest nostre gran centre.






















DIMECRES 2 DE MARÇ


Dimecres vam fer dos experiències senzilles però prou significatives per assolir tant l'aprenentatge científic o de laboratori com per establir la comunicació amb els nostres companys de feina.


Aquest dia la Conxita ens va explicar la importància que tenia la possibilitat de que els nostres companys de l'aula Taronja adquirissin autonomia en la realització de les experiències , ens va donar pautes de com havíem d'actuar per aconseguir un èxit, que els expliquessim com havien de fer les experiènies de laboratori però que després els deixessim fer a ells.
La veritat és que ens va ser molt útil aquesta aportació ja que ens va obrir els ulls i ens va deixar saber com fer perquè l'experiència fos encara més gratificant.



Aquest dia vam construir làmpares de lava i també vam comprovar el fenòmen de capil·laritat.


















































DIMECRES 24 DE FEBRER,2a. Pràctica de laboratori

FEM ESFERIFICACIONS!!

Aquest dia ens disposàvem a ser uns bons cuiners i construir esferes de cocaolat i de iogurt.















































DIMECRES 17 DE FEBRER. 1a. Pràctica de laboratori:

Tot i que portem dos dies amb aquests companys, notem que es mostren contents i amb ganes de venir al nostre institut i fer ciència!! Per lo que sabem ... els encanta anar al laboratori i experimentar, així que aquest serà el nostre fil conductor, la ciència i els nostres laboratoris de biologia i geologia, tot i què, no només serà això, nooooo!!. Intentarem ajustar-nos a les emocions desencadenades durant les sessions i a compartir i treballar plegats.


MANS AL FANG I .... ERUPCIÓ!! 

Aquesta ha estat la nostra primera experiència de laboratori i cal dir que vam sortir molt contents tots ja que vam fer una miqueta de muntatge i vam crear els nostres volcans i després els vam posar en acció. Vam simular erupcions volcàniques sencilles en les que la variable a modificar en les experiències eren el graus de viscositat de la lava emesses pels diferents volcans.



És a dir, que tot i que no vam deixar de fer erupcions de tipus efusiu, en les que la lava lliscava pels vessants dels nostres volcans sense aixecar columna eruptiva ni enlairar material piroclàstic, el que sí que vam poder fer entre tot el grup, va ser augmentar la dificultat de moviment de la massa de lava a partir de anar afegint sabó a la lava i així deixar evidència de com poden ser laves de tipus viscós o fluïdes.





































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada